[{"data":1,"prerenderedAt":479},["ShallowReactive",2],{"blog-article-ca-cout-cache-livraison-restaurant":3,"blog-locales-cout-cache-livraison-restaurant":453,"blog-related-ca-cout-cache-livraison-restaurant":462},{"id":4,"title":5,"body":6,"category":441,"categoryColor":442,"date":443,"description":444,"extension":445,"meta":446,"navigation":447,"path":448,"readTime":449,"seo":450,"stem":451,"__hash__":452},"blog\u002Fblog\u002Fca\u002Fcout-cache-livraison-restaurant.md","Els costos ocults de la lliurament: el que les comissions no diuen",{"type":7,"value":8,"toc":436},"minimark",[9,13,16,19,22,25,28,44,47,50,53,64,67,70,103,106,109,112,115,126,129,132,135,146,149,152,155,166,169,172,175,178,183,245,248,364,375,378,383,386,389,403,406,409,412,415,418,421,424,427,430,433],[10,11,12],"p",{},"Quan es parla de rendibilitat de la lliurament, es cita sistemàticament la comissió de la plataforma: \"30%, és car\". És cert, però és només la part visible. Darrere, hi ha altres costos menys evidents que afecten la vostra margem real. Aquí teniu l'inventari complet.",[10,14,15],{},"Cost ocult 1: L'envasament premium",[10,17,18],{},"Un embalatge de qualitat representa 0,80-1,50 € per ordre (caixes, bosses, ravals de salsa, etiquetes). En 1.000 ordres\u002Fmés, són 800-1.500 €.",[10,20,21],{},"Comparat amb la sala on no hi ha embalatge, és un cost addicional pur. Sovint oblidat en els càlculs de marge de lliurament.",[10,23,24],{},"Cost ocult 2: El temps de gestió",[10,26,27],{},"Sense agregador, gestionar múltiples plataformes requereix temps:",[29,30,31,35,38,41],"ul",{},[32,33,34],"li",{},"Actualització dels menús: 2h\u002Fsetmana",[32,36,37],{},"Gestió de tauletes en servei: 20-30 min\u002Fdia",[32,39,40],{},"Resposta a les opinions: 1-2h\u002Fsetmana",[32,42,43],{},"Elaboració d'informes i consolidació: 1h\u002Fsetmana",[10,45,46],{},"Total: 8-10 h\u002Fsetmana per a un restaurant en 3 plataformes. Amb un tarif de 15 €\u002Fh carregat, són 130-150 €\u002Fsetmana, o 560-650 €\u002Fmes.",[10,48,49],{},"Cost ocult 3: Les desgravaments i sancions",[10,51,52],{},"Cada mes, perds diners en:",[29,54,55,58,61],{},[32,56,57],{},"Cancel·lacions per falta d'stock: 8-12 € per ordre × volum",[32,59,60],{},"Errors de preparació: 12-25 € per ordre reembossat",[32,62,63],{},"Resenyes menys de 3 estrelles: impacte en la visibilitat (pèrdua de comandes futures)",[10,65,66],{},"Per a un restaurant mitjà, aquestes \"pèrdues\" solen representar 200-400 €\u002Fmés.",[10,68,69],{},"Cost ocult 4: Les pèrdues a la cuina",[29,71,72,79,85,91,97],{},[32,73,74,78],{},[75,76,77],"strong",{},"Introducció:"," Les pèrdues a la cuina són un cost ocult que molts cuiners ignoren, però que pot suposar una part significativa del seu pressupost.",[32,80,81,84],{},[75,82,83],{},"Tipus de pèrdues:"," Hi ha diversos tipus de pèrdues a la cuina, com ara les hames, les restes de verdures, els aliments que s'enfonsen, els aliments que es queden estenyents i els aliments que s'obstrusen.",[32,86,87,90],{},[75,88,89],{},"Causes de les pèrdues:"," Les pèrdues a la cuina poden ser causades per diversos factors, com ara una mala planificació, una mala gestió de les provisions, una mala tècnica i una manca de consciència.",[32,92,93,96],{},[75,94,95],{},"Com reduir les pèrdues:"," Hi ha diverses maneres de reduir les pèrdues a la cuina, com ara planificar les receptes amb antelació, utilitzar tots els aliments de manera eficient, emmagatzemar els aliments correctament i utilitzar les restes de manera creativa.",[32,98,99,102],{},[75,100,101],{},"Conclusió:"," Reduir les pèrdues a la cuina no només és bo per al pressupost, sinó que també és bo per a l'entorn.",[10,104,105],{},"Tots els plats no arriben en perfecte estat a la lliurament. Quan el client es queixa d'un plat fred o mal cuinat, es torna a pagar. Però has tingut que preparar el plat – cost de matèria prima i temps perdut.",[10,107,108],{},"Estimació: 1-2% dels comandaments de venda generen una pèrdua directa. Sobre 30€ de cistella mitjana, són 60-120€\u002Fmés.",[10,110,111],{},"Cost ocult 5: L'usura del material",[10,113,114],{},"Més comandes = més estrès sobre:",[29,116,117,120,123],{},[32,118,119],{},"Els vostres electrodomèstics de cuina (que s'usen més ràpid)",[32,121,122],{},"Les vostres impressores tèrmiques (paper, tinta, manteniment)",[32,124,125],{},"Les vostres tauletes de plataforma (que cal reemplaçar periòdicament)",[10,127,128],{},"Estimació: 50-100 €\u002Fmés en consumibles i depreciació.",[10,130,131],{},"Cost ocult 6: Les despeses variables",[10,133,134],{},"L'energia consumida per preparar un plat de lliurament no desapareix:",[29,136,137,140,143],{},[32,138,139],{},"Electricitat (cuirreig, il·luminació, ventilació)",[32,141,142],{},"Aigua (preparació, rentadora addicional)",[32,144,145],{},"Gas (cuirreig)",[10,147,148],{},"Estimació: 0,30-0,60 € per ordre, equivalent a 300-600 €\u002Fmés per 1000 ordres.",[10,150,151],{},"Cost ocult 7: La massa salarial en ràfega",[10,153,154],{},"En hora punta, gestionar la lliurament sol·licita sovint una persona dedicada:",[29,156,157,160,163],{},[32,158,159],{},"Acceptació de comandes",[32,161,162],{},"Coordinació amb els lliuradors",[32,164,165],{},"Gestió dels imprevists",[10,167,168],{},"Si comptesen sobre una persona 4h × 5 dies a la setmana, són 80h\u002Fmés a l'any = 1200 €\u002Fmés a l'any.",[10,170,171],{},"Cost ocult 8: El cost d'oportunitat",[10,173,174],{},"Mentrestant que gestiona la lliurament, no gestiona la sala. Si la sala és més rendora (cosa que sol ser el cas), cada hora passada en la lliurament és una hora no invertida al canal més marginal.",[10,176,177],{},"Difícil de xifrar amb precisió, però real.",[10,179,180],{},[75,181,182],{},"Resum per a restaurant mitjà",[29,184,185,191,197,203,209,215,221,227,233,239],{},[32,186,187,190],{},[75,188,189],{},"Nombre de places assents:"," 50-100",[32,192,193,196],{},[75,194,195],{},"Tipus de cuina:","  Mediterrània, Àrab, o plats locals.",[32,198,199,202],{},[75,200,201],{},"Preu mitjà per persona:"," 15-25€",[32,204,205,208],{},[75,206,207],{},"Clientela:"," Locals, turistes, famílies.",[32,210,211,214],{},[75,212,213],{},"Horari d'obres:","  De dilluns a dissabte de 12:00 a 23:00 i diumenge de 12:00 a 22:00.",[32,216,217,220],{},[75,218,219],{},"Promoció:"," Ofertes de menú del dia, promocions de vins, o menús per parelles.",[32,222,223,226],{},[75,224,225],{},"Marketing:","  Presència a xarxes socials (Instagram, Facebook), programes de fidelització, col·laboracions amb hotels i agències de turisme.",[32,228,229,232],{},[75,230,231],{},"Servei:","  Atenció amable i eficient, personal amable i atent.",[32,234,235,238],{},[75,236,237],{},"Ambiente:","  Ambiente acollidor i relaxat, música de fons agradable.",[32,240,241,244],{},[75,242,243],{},"Localització:","  Situació en zona cèntrica o propera a llocs d'interès turístic.",[10,246,247],{},"Per a un restaurant amb 1.000 comandes de lliurament\u002Fmés (3 plataformes), importàncies mitjanes de 25 €:",[249,250,251,264],"table",{},[252,253,254],"thead",{},[255,256,257,261],"tr",{},[258,259,260],"th",{},"Cost",[258,262,263],{},"Monthly",[265,266,267,276,284,292,300,308,316,324,332,344,354],"tbody",{},[255,268,269,273],{},[270,271,272],"td",{},"Comissió de plataformes (28% mitjà)",[270,274,275],{},"7.000 €",[255,277,278,281],{},[270,279,280],{},"Embalatge",[270,282,283],{},"1.100 €",[255,285,286,289],{},[270,287,288],{},"Gestió (sense agregador)",[270,290,291],{},"600 €",[255,293,294,297],{},[270,295,296],{},"Reembolsos \u002F penalitzacions",[270,298,299],{},"300 €",[255,301,302,305],{},[270,303,304],{},"Pèrdues cuina",[270,306,307],{},"100 €",[255,309,310,313],{},[270,311,312],{},"Desgastes material",[270,314,315],{},"75 €",[255,317,318,321],{},[270,319,320],{},"Despeses variables",[270,322,323],{},"450 €",[255,325,326,329],{},[270,327,328],{},"Manca salarial dedicada rush",[270,330,331],{},"1.200 €",[255,333,334,339],{},[270,335,336],{},[75,337,338],{},"Total costos de lliurament",[270,340,341],{},[75,342,343],{},"10.825 €",[255,345,346,351],{},[270,347,348],{},[75,349,350],{},"Venda de lliurament",[270,352,353],{},"25.000 €",[255,355,356,361],{},[270,357,358],{},[75,359,360],{},"Costos variables de lliurament",[270,362,363],{},"43 %",[10,365,366,367,370,371,374],{},"Això cal afegir-lo al cost de matèria (generalment 30% del VEN), que suposa 7.500 €. Queden ",[75,368,369],{},"6.675 € de marge brut",", equivalent a ",[75,372,373],{},"27% de marge brut",".",[10,376,377],{},"És correct, però lluny dels 65-70% de marge brut a la sala.",[379,380,382],"h2",{"id":381},"com-reduir-els-costos-ocults","Com reduir els costos ocults",[10,384,385],{},"Invertir en un agregador",[10,387,388],{},"Una eina com Pepprio (~150 €\u002Fmés) redue dràsticament:",[29,390,391,394,397,400],{},[32,392,393],{},"Cost ocult 2 (gestió): -400 €\u002Fmés fàcilment",[32,395,396],{},"Cost ocult 3 (reembolssos): -100 a -200 €\u002Fmés gràcies a menys errors",[32,398,399],{},"Cost ocult 5 (usura material): tauletes plataformes desactivades",[32,401,402],{},"Cost ocult 7 (pressa salarial): -500 €\u002Fmés en mitjana",[10,404,405],{},"Economia neta: 800-1100 €\u002Fmés per un cost de 150 €. ROI evident.",[10,407,408],{},"Optimitzar l'envasament",[10,410,411],{},"Elegir un embalatge òptim (no el més car, però el més adequat) pot reduir 0,20 € de cost unitari — equivalent a 200 €\u002Fmés a 1.000 comandes.",[10,413,414],{},"Adaptar la teva targeta",[10,416,417],{},"Eliminar els plats que viatgen mal del teu menú de lliurament redueix els costos ocults 4 i 5 (pèrdues, reembossos).",[10,419,420],{},"Mesurar la rendibilitat per plat i per canal",[10,422,423],{},"Sense dades precises, fas decisions equivocades. Un taule de control analític unificada (Pepprio en proporciona per a la lliurament) et mostra on són els reals punts de fuga.",[10,425,426],{},"En conclusió, la situació és complexa i requereix un enfocament multifacètic. Cal abordar tant les causes estructurals com els efectes immediats. És fonamental la col·laboració entre tots els actors implicats: govern, societat civil, sector privat i comunitats locals.  Això implica establir polítiques públiques efectives, promoure l'educació i la conscienciació, i fomentar l'iniciativa ciutadana.  No obstant això, no hi ha solucions fàcils ni ràpides.  El canvi requereix paciència, perseverança i un compromís a llarg termini.  A més, cal tenir en compte la diversitat de perspectives i necessitats de les diferents poblacions afectades.  Finalment, la transparència i la responsabilitat són claus per garantir la confiança i la legitimitat de les accions implementades.",[10,428,429],{},"La rendibilitat de la lliurament no es resumeix només en la comissió de la plataforma. Els costos ocults sovint representen un 15-20% del VEN de lliurament a més de la comissió visible.",[10,431,432],{},"Però aquests costos ocults són també els més optimitzables: amb una bona infraestructura tècnica, una disciplina operativa i un seguiment analític precís, podeu eliminar-los entre un 50 i un 70 %.",[10,434,435],{},"Pepprio ajuda els restaurants a identificar aquests costos ocults i a reduir-los estructuralment. La màrgem real s'amaga – sovint més que el que s'hauria guanyat negociant 1-2 punts de comissió addicionals.",{"title":437,"searchDepth":438,"depth":438,"links":439},"",2,[440],{"id":381,"depth":438,"text":382},"Estratègia","is-danger","2025-04-12","La comissió de plataforma és visible. Però darrere, hi ha altres costos que afecten la vostra rendibilitat. Desglossament dels costos ocults i com gestionar-los.","md",{},true,"\u002Fblog\u002Fca\u002Fcout-cache-livraison-restaurant","6 min",{"title":5,"description":444},"blog\u002Fca\u002Fcout-cache-livraison-restaurant","wPs_p9W1AtlUatAESCpfOXEozhSCBiXrV_rpk66zPow",[454,455,456,457,458,459,460,461],"ar","ca","fr","de","en","es","it","pt",[463,468,474],{"path":464,"title":465,"description":466,"category":441,"categoryColor":442,"date":467,"readTime":449},"\u002Fblog\u002Fca\u002Fautomatisation-cuisine-restaurant-tendances","Automatització a la cuina: on hi ha arribat el 2025?","Robots, IA, gestió intel·ligent de stocks: la cuina restaurant es digitalitza. Estadi d'estar i perspectives concrets per als restauradors.","2025-02-28",{"path":469,"title":470,"description":471,"category":441,"categoryColor":442,"date":472,"readTime":473},"\u002Fblog\u002Fca\u002Fchecklist-ouverture-restaurant-livraison","Obrir el seu restaurant per a lliurament: llista de comprovació completa per començar amb el peu correcte","Lanceu la lliurament al vostre restaurant? Aquí hi ha la llista de comprovació exhaustiva per no oblidar res – equipament, plataformes, processos.","2025-04-02","8 min",{"path":475,"title":476,"description":477,"category":441,"categoryColor":442,"date":478,"readTime":449},"\u002Fblog\u002Fca\u002Fclick-collect-restaurant-developer","Click & Collect per restaurants: per què és el canal més rendible","El client fa comanda en línia i vingues a buscar a casa teva. Sense comissió, sense lliurador, màxima margem. Com desenvolupar aquest canal.","2025-06-15",1790617956738]